Strona główna | Mapa serwisu | English version  


Kolawa Wojciech
O firmie > Kluczowe osoby > Kolawa Wojciech


DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE:

 

Maj 2005 – grudzień 2005 – Członek Rady Nadzorczej firmy Chemo sp. z o.o. Spółka zajmuje się produkcją środków czystości.

            Osiągnięcia: Organizacja pionu finansowo-księgowego spółki, przeprowadzenie kalkulacji rentowności produktów, wdrożenie procedur kontroli należności i windykacji. Ograniczenie kosztów działalności.

 

Wrzesień 2004 – dziś – Wiceprezes Zarządu ds. finansowych w GCF sp. z o.o.

         Spółka buduje sieć aptek na terenie Polski.

          Kompetencje: Kieruje podległymi działami: finansowo-księgowym, administracją, IT i kontrolą wewnętrzną. Odpowiada za przygotowanie rocznego budżetu działalności, oraz jego realizację. Odpowiada za przygotowanie wniosków inwestycyjnych, oraz kontroluje ich realizację. Nadzoruje procesy inwestycyjne firmy. Współpracuje z instytucjami zewnętrznymi: US, Banki, ubezpieczyciele itp. Przygotowuje comiesięczne sprawozdania spółki dla Rady Nadzorczej. Do października 2005 pełnił również funkcję Dyrektora Operacyjnego. Obecnie nadzoruje jego pracę.

            Osiągnięcia: Przygotowanie biznespalnu przedsiębiorstwa oraz budżetu na lata 2005-2007. Pozyskanie finansowania projektu. Organizacja firmy od podstaw (spółka rozpoczęła działalność od października 2005). Do marca 2006 firma uruchomiła 28 aptek. Kolejnych 14 inwestycji jest w trakcie realizacji. Opracowanie i wdrożenie systemu motywacyjnego dla pracowników. Opracowanie i wdrożenie procedur obowiązujących w firmie.

 

Listopad 2003 – wrzesień 2004- Dyrektor Finansowy Apteki Polskie S.A. Spółka należąca do funduszu Enterprise Investors (obecnie PGF S.A.). Właściciel sieci Apteka21. W wyniku zmiany właściciela stanowisko zostało zlikwidowane.

            Kompetencje: Kierował podległymi działami: Finansowo-księgowym, Administracją, IT i Kontrolą Wewnętrzną. Odpowiadał za współpracę z bankami, ubezpieczycielami, audytorami itp. Odpowiadał za zarządzanie płynnością spółki. Odpowiadał za przygotowanie budżetu działalności spółki, oraz jego realizację ze szczególnym uwzględnieniem budżetu kosztów.

            Osiągnięcia: Przygotowanie budżetu działalności spółki na rok 2004. Pozyskanie finansowania zewnętrznego, obniżenie kosztów działalności o 1 mln PLN. Rozwój sieci o 40 aptek. Współudział w przeprowadzeniu transakcji sprzedaży akcji do PGF S.A.

 

Sierpień 1999 – październik 2003- Dyrektor Finansowy Expans sp. z o.o. Podlegał Prezesowi Zarządu. Firma zajmująca się importem i dystrybucją w branży FMCG o rocznej sprzedaży 500 mln PLN i zatrudnieniu 300 osób.

            Kompetencje: Odpowiadał za zapewnienie finansowania działalności. Odpowiadał za współpracę z instytucjami finansowymi, urzędami państwowymi itp. Odpowiadał za przygotowanie budżetu działalności firmy, oraz jego realizację. Odpowiadał za raportowanie do Zarządu. Zarządzanie podległymi działami.

            Osiągnięcia: Wdrożenie systemu budżetowania i kontroli jego realizacji. Wdrożenie systemu raportowania działalności. Wdrożenie systemu zabezpieczania i windykacji należności handlowych. Opracowanie i wdrożenie systemu ograniczającego ryzyko kursowe. Opracowanie założeń, oraz wdrożenie systemu informatycznego klasy ERP. Współudział w opracowaniu i wdrażaniu strategii działania dla firmy Expans sp. z o.o. Przygotowanie i pomyślne przeprowadzenie inkorporacji spółki z branży. Opracowanie i wdrożenie systemu motywacyjnego dla pracowników firmy. Przygotowanie firmy do przejęcia przez inwestora strategicznego we współpracy z BRE CF.

 

Czerwiec 2001 – listopad 2003- Członek Zarządu Biuro Inwestycji Kapitałowych S.A. Spółka działająca na rynku deweloperskim i wynajmu powierzchni magazynowych i biurowych.

            Kompetencje: Odpowiadał za zapewnienie finansowania działalności. Odpowiadał za przygotowanie i kontrolę realizacji budżetu.

            Osiągnięcia: Związany ze spółką od samego jej powstania. Współudział w opracowaniu strategii dla firmy BIK S.A. Pozyskanie finansowania dla spółki na łączną wartość ok. 30 mln PLN. W tym czasie spółka wybudowała i wynajęła 2 obiekty magazynowo- biurowe o łącznej powierzchni 25 000 m2

 

 

Sierpień 1994 do lipiec 1999- Asystent Prezesa ds. Finansowych Expans sp. z o.o. Podlegał bezpośrednio Prezesowi Zarządu.

            Kompetencje: j.w.

            Osiągnięcia: Współudział w rozwoju firmy. W okresie pracy firma rozwinęła sprzedaż z 5 mln PLN do 500 mln PLN rocznie.

 

WYKSZTAŁCENIE:

 

1989- 1994- Akademia Ekonomiczna w Krakowie. Wydział: zarządzanie i marketing, kierunek: rachunkowość

1985-1989- liceum Ekonomiczne w Limanowej. Specjalność: finanse i rachunkowość.

 

Dodatkowe szkolenia:

-Strategiczna karta wyników organizowany przez Francuski Instytut Gospodarczy.

-Techniki negocjacji organizowane przez firmę DOOR

-Cykliczne szkolenia z zakresu budowania organizacji uczącej się.

 

Komputer:

MS Office, Środowisko Windows, liczne programy księgowe i sprzedażowe

 

 

Języki:

Polski

Angielski

THINK THE UNTHINKABLE, CONNECT THE UNCONNECTED & GIVE TO GET!